روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................
روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................

شماره دوزی

سلام دوستان


چند تا ایده ناب وزیبا برای شماره دوزی دارم .......خیلی زیبا هستند .......چون تابستون نزدیکه اگه آموزش اولیه اش را به نوجوانان خودتون بدید می تونن کلی کاردستی زیبا برای اوقات فراغت تابستون درست کنن .....لطفا ببینید.....


اولین ایده زیر لیوانی های زنبوری




ایده های بعدی وتوضیحات و آموزش را در ادامه مطلب ببینید.....


بازم هست ببینید.........


این دخترکوچولوها شماره دوزیه وروی جای دستمال کاغذی چسبونده شده

برای این کار قاب فلزی جای دستمال کاغذی نیاز دارید که کنف بافی شده است .....

یا اینکه روی چیزهای آماده دیگه امتحانش کنید...





سرویس زیر بشقابی وزیر لیوانی و قاب دستمال با طرح پروانه....




بازم زیر لیوانی با طرح بهار...





این یک رومیزیه کمی از بقیه سخت تره ولی خیلی زیباست.....





این هم برای بچه های کتابخوان ودوست داشتنی که هیچ وقت یادم نمی روند مثل نرگس جونی ..




اینها هم هستند.....




توضیح :
این کاردستی ها با استفاده از پارچه(یا تور) شماره دوزی آماده میشه شما تور را که تهیه کردید
طرح دلخواهتون را روش رسم کنید وشماره دوزیش کنید (شما می تونید مثل کوبلن بدوزید یا ضربدری بدوزید هر دومدلش زیبا میشه)بعد با دقت دورش را قیچی کنید به همین راحتی وزیبایی

آموزش شماره دوزی :

شماره دوزی دقیقا مثل کوبلن دوزیه ، با این تفاوت که می شه بعد از دوخت تار و پود پارچه شماره دوزی رو کشیدو طرح روی پارچه ای که دوست دارید وزیر تور شماره دوزی چسبوندید منتقل میشه.


پارچه شماره دوزی  یک پارچه آهار دار و مشبک هست که در تمام خرازی ها به فروش میره و دقیقا می شه گفت همون پارچه کوبلن دوزیه ساده و بدون طرحه.


این هم آموزش تصویری شماره دوزی



سوالی داشتید بپرسید جواب می دهم انشاالله

نظرتون را درباره ایده ها بدید چون برای پر بار شدن وبلاگ بهشون نیاز دارم سپاس گزارم
نظرات 20 + ارسال نظر
مریم شیخی چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ق.ظ http://shekhey811.blogfa.com

سلام خیلی جالب بودن

سلام بله همین طوره عزیز جان

مریم بانو شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ http://mysweethome.mihanblog.com

ممنون از آموزش و طرح های زیبایی ک گذاشتی دوست خوبم
من فقط save شون کردم ولی هر موقع یکی درست کردم به افتخارت میزنمش توی وبم و مینویسم که از شما یاد گرفتم

خواهش دارم مریم گلی حتما به من هم خبر بده

حسنا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام ممنون از وبلاگ زیبا تون
من خیلی دوس دارم شماره دوزی کنم اما اصلا بلد نیستم هرچی هم دنبال اموزش شماره دوزی تو گوگل می گردم پیدا نمی کنم خییییییییییییییییییلی خوشحال می شم اگه کمکم کنید

سلام حسنا جان اگر به انتهای پست توجه کرده باشی می بینی که آموزش تصویری وتوضیحات شماره دوزی موجوده .....،موفق باشی عزیزم

ونوس شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:25 ب.ظ http://www.blogparis-tehran.blogfa.com

سلام مریم بانو
مرسی از مطالب خوبت
ممنونم

سلام خواهش دارم

ونوس شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

وای ممنون من عاشق شماره دوزیم بازم اگه طرح و مدل داشتی بزار
ممنون

چه خوب باشه دىدم حتما

فاطمه چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ

سلام مریم جون عالییی بودمن عاشق شماره دوزی هستم ولی پارچه اش رو پیدا نمی کنم ممنون میشم طرحهای کوچیک دیگه هم بذاری که تعداد خونه های شماره دوزی کردنش کم باشه.(چی گفتم)

سلام فاطمه جون تقریبا توی تمام خرازی ها ولوازم خیاطی فروشی ها این تور شماره دوزی را دارن دقیقا مثل کوبلن هست البته بدون رنگ ...باشه دیدم بازم نمایش میدهم

fateme چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:59 ب.ظ

مریم جون اون طرح بهار برگش چه جوریه؟ نقشه اش منظورمه؟ میخوام درستش کنم.

سلام خوبی فاطمه جان کم پیدایی
برای برگ طرح بهار ابتدا کل زمینه را شماره دوزی کرده بعد با نخ رنگ دوم فقط مثل کوک بزن یعنی برگ گل دوزی شده است امیدوارم متوجه منظورم شده باشید اگه مشکلی بود خبر بده بیشتر توضیح بدهم

فاطمه پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام مریم جون من هستم هر روز هم بهت سر میزنم گلم تنبلی تنبلی تنبلی باعث میشه نظر نذارم معذرت.

سلام فاطمه جان شما خیلی عزیزی جانم چه کنم من هم وقتی نظر بدی میگم اومدی .....

گیتی قدسی پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ http://1madar1001tajrobeh.mihanblog.com

کارهای قشنگی هستن . ممنون

سلام گیتی جون قابل نگاه شما را نداره

مامان شیرین سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:58 ب.ظ http://baftehha.blogfa.com

سلام خیییییییییییلی شماره دوزیای نازین خیلی خوشم اومد
میشه مدلای بیشتری از سوزن دوزیهای سنتی قدیم ایرانی رو
بذاری . واگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن خوشحال میشم

سلام باشه سعی می کنم
من نمی تونم وب شما را ببینم error میده نمی دونم چرا؟؟؟؟؟؟

KIMI شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام خیلی عالی بودن اولین بار بود که میدیدم وخیلی دوست دارم امتحانش کنم امیدوارم بتونم.عاشقش شدم.

بله خیلی زیبا وجذاب میشه

مهدیس جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام دوست عزیز
می شه آموزش اون گلی رو که زنبور توش قرار داره رو هم بدید؟
ممنونم

سلام مهدیس جان بله حتما
این گل با الگو درست میشه مسطح بریده میشه شماره دوزی میشه بعد دو سر الگو به هم وصل میشه وشکل گل میگیره....
امیدوارم توضیحات کامل بوده و به دردت بخوره
اگه وقت شد الگوش را برات آماده میکنم انشاالله

مریم شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:18 ب.ظ

عالییییییییییییییییی بود عزیزم

سلام ممنونم عزیزم

مریم چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام ازتون خیلی ممنونم که به این راحتی اموزش شماره دوزی را توضیح دادید اگر مطالب دیگه ای مثل چیزهای جدیدترش و سخترش هست بفرمایید ممنون میشم از لطفتون

سلام خواهش دارم دوست نازنین
باشه اگه مطلب خاصی دیدم حتما انشاالله

شراره جمعه 5 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام
متاسفانه تور شماره دوزی راپیدا نمیکنم.خیابان مخصوصی را می شناسین که وسایل شماره دوزی را بفروشه؟

حسنا پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:40 ق.ظ

سلام من شماره دوزی رو تموم کردم اما تار و پودش بیرون نمیاد چی کار کنم؟

سلام شما باید حتما در مربع های بزرگتر دوخت بزنید احتمالا این قانون رعایت نشده و گرنه با کشیدن تار و پودها به صورت مجزا توری شکافته میشه

حسنا پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:17 ق.ظ

سلام ببخشید پارچه ی شماره دوزی رو باید از کجا بخرم؟

سلام از لوازم خیاطی فروشی ها

شیوا سبحانی چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:28 ب.ظ http://booktolearn.com/?cat=34449

آرشیو مجلات هنر شماره‌دوزی
http://booktolearn.com/?p=6887

Vafa یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:38 ب.ظ http://booktolearn.com/

دانلود مجموعه کتاب‌های هنر شماره‌دوزی و سوزن‌دوزی
http://booktolearn.com/?p=6896#more-6896

100 هدیه شماره‌دوزی در آخر هفته
http://booktolearn.com/?p=7381#more-7381

هدا جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:17 ق.ظ

لام خانمی.کاراتون بسیار زیبا بود.من خیلی به شماره دوزی علاقه دارم.دوست دارم انجام بدم ولی تخصصی ندارم تو این زمینه.شما ساکن کدوم شهر هستید؟کلاس آموزشی خصوصی برگزار میکنید؟خوشحال میشم اگه واستون مقدوره چند جلسه کلاس واسم بذارید تا راه بیفتم...
منتظر خبرتون هستم...

سلام متاسفم من کلاس ندارم و امکانش هم در حال حاضر برام نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد